PDK | |
---|---|
Pris: | Från 1 430 000 kr inkl. moms |
Effekt: | 353 kW (480 hk) |
Acceleration från 0 - 100 km/h: | 3.7 s |
Maxhastighet: | 300 km/h |
Bränsleförbrukning l/100 km (WLTP): | 12.1 - 13.1 |
CO2-utsläpp i g/km (WLTP): | 273 - 287 |
Panamera 4S E-Hybrid
Designen på de nya Panamera-modellerna har förfinats på ett varsamt sätt. Panamera 4S E-Hybrid är en ny familjemedlem som bjuder på betydligt längre helelektrisk räckvidd än tidigare och en ny, avstämd driftsstrategi.
Panamera GTS-modellerna
En speciell detalj som understryker Panamera GTS-modellernas sportbils-prägel är sugmotorkarakteristiken hos 4,0-liters dubbelturbo-V8:an med sin linjära kraftutveckling.
Panamera Turbo S
Tack vare en ny motor och en rejält utökad standardutrustning, har Panamera Turbo förvandlats till nya Panamera Turbo S.
Med högt ställda mål, är fokus ett måste. Lägg koncentrationen på styrkorna och fokusera på det väsentliga. Allt detta kan sammanfattas med tre bokstäver som tillsammans med namnet Porsche kommit att stå för renodlad körglädje: "GTS".
Redan vid en första anblick är det tydligt att Panamera GTS-modellerna har en alldeles speciell dynamik – inte minst tack vare den svarta kontrastfärgen. Detaljer som lister, luftutsläpp, modellbeteckningar på bakpartiet och sportavgassystemets ändrör är lackerade i svart högglans.
Dessutom är Sport Design-frontens undre sektion, kjolarna bak och 20"-Panamera Design-fälgarna lackerade i Satin Black. Exclusive Design-baklyktorna och den karakteristiska ljuslisten bak är tonade. Som tillval finns svarta LED Matrix-strålkastare inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). GTS-märken på framdörrarna sätter pricken över i för den sportiga utstrålningen.
En speciell detalj som understryker sportbilsprägeln är sugmotorkarakteristiken hos 4,0-liters dubbelturbo-V8:an med sin linjära kraftutveckling. Det finns ingen prestandaplatå, vilket annars är vanligt hos dagens turbomotorer. Med sitt mäktiga V8-ljud är sportavgassystemet en perfect match. Det gäller även sportchassit som är sänkt med 10 mm och har en adaptiv luftfjädring som är speciellt avstämd för Panamera GTS-modellerna.
Även kupén i Panamera GTS-modellerna vittnar om kärleken till sporten. Kombinationen av svart läder och Alcantara®, adaptiva sportstolar prydda med GTS-logo på nackskydden, liksom dekorlister och instegslister i borstad aluminium med anodiserad yta är tydliga exempel på detta. Även GT-sportratten och innertaket är klädda med Alcantara®.
Speciellt för Panamera GTS-modellerna är också utrustningspaketet med två kontrasterande färger (tillval). Här ingår dekorsömmar i Carmine Red eller Crayon på instrumentpanelen, dörrpanelerna, sätena, armstödet i mittkonsolen och golvmattorna. Nackskydden på de fyra sätena, som alla pryds av en GTS-logo, har dekorsömmar i samma färg. Är du noga med detaljerna? Väljer du säkerhetsbälten i Carmine Red eller Crayon?
De nya Panamera E-Hybrid-modellerna
Uthålliga toppatleter med prestanda och komfort på hög nivå. E-Hybrid-modellerna av Panamera gör resorna till sportupplevelser och kommer radikalt att förändra din bild av hybridtekniken.
Prestanda i elektrisk form
Alla Panamera E-Hybrid-modeller finns som sedan och Sport Turismo. Panamera 4 E-Hybrid-modellerna har en systemeffekt på 462 hk. Nytillskott i familjen är Panamera 4S E-Hybrid-modellerna som har en systemeffekt på 560 hk. Toppversioner: Panamera Turbo S E-Hybrid-modellerna med en systemeffekt på 700 hk.
"Systemeffekten" är summan av förbränningsmotorns effekt och de 100 kW (136 hk) som elmotorn levererar. Förbränningsmotorn bygger upp sin kraft och sitt vridmoment succesivt, med ökat motorvarvtal. En elmotor levererar däremot sitt maximala vridmoment omedelbart! Resultatet är att elmotorns maximala vridmoment står tillgängligt redan i låga hastigheter – för en helt enastående acceleration!
© 2012-2020 Porsche Sverige. Med ensamrätt.